Tisdagsvisningar

Vi är en liten grupp som jobbar ideellt med dessa visningar, och tyvärr har vi begränsade resurser och kan inte visa fler gånger i höst. Ni som inte får plats kan komma upp till Magnethuset och hälsa på en måndag, 1 gång per icke-medlem (Se programmet i menyn ”Aktiviteter”). 

Föreningen STAR håller tisdagsvisningar ett antal tisdagskvällar varje termin.

Under en visning tittar vi på stjärnhimlen genom vårt teleskop från Magnethusets observatorium på Observatoriekullen. Magnethuset är en av flyglarna till Stockholms gamla observatorium.

Våra vårvisningar sker utvalda tisdagskvällar klockan 19-20.30 under januari, februari och mars. Våra höstvisningar sker utvalda tisdagskvällar klockan19-20.30 under oktober, november och december.

 

Följande datum håller STAR visningar våren 2026:

Gruppvisningar där den bokade gruppen är ensam tillsammans med förevisarna: Läs mer här

Allmänhetens visningar där man delar tiden tillsammans med upp till 17 andra: Läs mer här

Boka din visning här:

https://billetto.se/users/star-stockholms-amatorastronomer

 

Vill du titta på stjärnorna i Saltsjöbadens  Observatorium?

Visning sker på förfrågan. Endast små grupper tas emot. Maila önskat datum: saltis@starastro.org